Cataloged Autobiography
BERKENAAN SAYA
Hello. Saya adalah self-taught web designer yang banyak menghabiskan masa meneroka penggunaan CSS dan HTML. Blogging hanyalah hobi. Teruskan membaca..
The Readable Journal
MENEROKA ARTIKEL
Teroka artikel berhubung dengan tutorial, contoh dan penggunaan CSS dan HTML dalam web design di ruang ini. Web design menyeronokan. Ke tutorial...Klik sini
Astrolab Tool
KATEGORI ARTIKEL
Suatu sistem yang berfungsi untuk membantu menjelajahi topik-topik terkait dan menyenaraikan pelbagai sub-bahagian artikel...Klik sini



ADAKAH BLOG KITA SESUAI UNTUK ADSENSE: TIP II
March 12, 2009
Posted by: Fauzie


Adakah blog atau website kita sesuai untuk program Adsense? Persoalan ini penting kerana tidak semua permohonan sign up untuk buka akaun Adsense diluluskan oleh Google. Dengan kata lain, Google tidak menerima sebarangan blog atau website untuk program adsense ini.


Untuk membuka akaun Adsense, kita perlu "submit" blog atau website kita. Berapa lama permohonan kita diluluskan bergantung-- dua atau tiga hari. Perkara penting yang di perhatikan oleh Google ialah bahasa yang digunakan.

Selain bahasa Inggeris, hanya beberapa bahasa sahaja yang diterima oleh Google. Blog atau website berbahasa Melayu selalunya tidak diterima (melainkan ditambah dengan kod-kod yang sesuai)

Untuk berjaya membuka akaun Adsense, sila pastikan perkara-perkara berikut dipatuhi sewaktu pertama kali kita menghantar blog atau website kita ke Goolge:

Tulis artikel atau blog dalam bahasa Inggeris. Isi blog atau artikel yang ditulis itu (content) menjurus kepada perkara-perkara yang bersesuaian kepada pembaca, bukan perkara-perkara yang karut.

Artikel mempunyai "specific topic". Blog yang terlalu "personal" susah untuk diterima.

Isi blog hendaklah berbentuk "text-based content". Dan blog mestilah kelihatan professional dan "well-organized".